Produkten har blivit tillagd i varukorgen

FAQ - Vanliga frågor


Hur stora är storlekarna?

Välkommen att läsa vår storleksguide genom att klicka här.
 

Hur snabbt går leveransen?

När vi erbjuder fri frakt skickar vi smyckena som förstaklassbrev med Postnord. Enligt dem ska brevet i de flesta fall vara framme inom två vardagar. Ibland drabbas posten av förseningar och det kan dröja innan leverans. Vill du ha möjligheten att spåra leveransen går det bra att välja "spårbar leverans" i kassan. Se aktuell leverans-information genom att klicka här.
 

Kan jeg bestille til Norge? 

Ja, det går bra! Då butikken ikke er tilpasset for det, må du velge "Leverans till Sverige" som er forhåndsvalgt øverst i kassen. Endre deretter betalingsmetode fra "Swish" til Payson kortbetaling "Betala via Payson med tex VISA, MasterCard eller din Internetbank". Andre betalingsmetoder fungerer icke for norske kunder. Skriv poststed og land i boksen "Ort". Eksempel "Tromsø, NORWAY" så sender vi til Norge. Kontakt oss gjerne hvis du trenger hjelp: info@christyle.se.
 

Swish fungerar inte just nu, vad gör jag?

Ibland har Swish tekniska problem. Prova igen om en stund eller imorgon. Vi börjar behandla din order från att betalningen inkommit och tar inte bort din order utan att kontakta dig först.
 

Jag glömde ange order-id vid betalning, går det bra ändå?

Ja, så länge beställning och betalning skett i samma namn är det inga problem. Är det någon annan som betalt för dig och glömt ange order-id bör ni kontakta oss så vi vet vilken betalning som hör till er order.
 

Jag har beställt men inte fått någon orderbekräftelse.

Angav du rätt mailadress vid köpet? Alla bokstäver måste stämma. Blev det något fel vid betalningen? Kontakta oss om du är osäker.
 

Jag har fått orderbekräftelse men inget leveransmail.

Vanligtvis tar det några dagar att behandla din order. Har det dröjt mer än några dagar kan det bero på att betalningen avbröts eller att du valt Swish/förskottsbetalning och inte betalt. Kontakta oss om du är osäker.
 

Storleken blev fel, vad gör jag?

Gäller det pärlarmband kan vi enkelt ändra storlek, läs mer på sidan Passformsgaranti. För övriga smycken går det bra att kontakta oss för att se om det går att byta.
 

Kan ni skicka smycket till en annan adress än min?

Ja visst! Skriv då det genom att lägga till ett meddelande i kassan! Här kan du även skriva en hälsning som vi kan skicka med till mottagaren.
 

Kan jag få plats med flera smycken i samma ask?

Ja det brukar gå bra med ett par st! Exempelvis två enkel-radiga armband eller ett armband och halsband. Är du osäker kan du kontakta oss innan och fråga. Lägg gärna till ett meddelande till oss i kassan och skriv vilka smycken vi ska packa i samma ask.
 

Tar ni emot specialbeställningar på smycken?

Det går alltid bra att fråga oss! Har vi tid, rätt verktyg samt material för att göra ditt speciella smycke så gör vi det gärna! Här finns ett armband som du kan designa själv.
 

Går det att köpa era smycken någon annanstans än här?

Våra mustascharmband finns hos salong GRO hår och skägg i Göteborg.
 

Vad gör jag om jag inte fått hem mina beställda smycken?

När vi postat din order skickar vi som regel ut ett mail till dig. Skulle dina smycken inte dyka upp inom 7 dagar från att vi skickat mailet bör du meddela oss direkt för att få hjälp. Vill du läsa mer om leverans gör du det i våra villkor.
 

Vad gör jag om smycket kom fram trasigt?

Skulle smyckena ha skadats under transporten, kontakta oss så fort som möjligt. Skicka gärna med en bild på det trasiga smycket så hjälper vi dig med ett nytt. Det är viktigt att du sparar alla delar till det trasiga smycket. Vi kontaktar dig sedan med mer info om hur vi går till väga. Mer om returer kan du läsa i villkoren.
 

Mitt smycke har gått sönder, kan jag få ett nytt?

Har ditt smycke gått sönder eller blivit sämre av en eller annan orsak blir vi alltid tacksamma om du mailar oss och berättar detta. Gärna med en bild på smycket. Vi kan inte garantera att vi kan laga det åt dig men i många fall kan vi det.
 

Hur gör man om man vill returnera ett smycke?

Om du vill returnera ett smycke och få pengarna tillbaka börjar du med att kontakta oss så snart som möjligt. Berätta vilket/vilka smycken du vill returnera och gärna varför. Sedan återkommer vi med vidare instruktioner till dig. Spara gärna ditt kuvert om du vill göra en retur. Din ångerrätt gäller i 30 dagar.
 

Är smyckena nickelfria?

Vårt material är godkänt av våra leverantörer i enlighet med EU:s nickeldirektiv. Armbanden utan metalldelar är såklart helt nickelfria. Vi ser alltid till att ha örhängeskrokar i äkta silver (sterling silver 925) eftersom de går igenom huden. Våra halskedjor av rostfritt stål är helt nickelfria. Är du osäker går det bra att kontakta oss om råd.
 

Hur ofta får man nyhetsbrevet?

Vårt månadsbrev skickas ut högst 12 ggr per år. Du kan registrera/avregistrera dig eller en vän här. I månadsbreven får du veta när det kommit nyheter i butiken samt erbjudanden osv. 
 

Finns Christyle.se i sociala medier?

Ja! Vi finns på Facebook och Instagram som "Christyle.se" och blir alltid glada när ni kunder gillar/följer och delar! Tagga oss gärna och sprid ordet till era vänner! Ju mer vi kan samla in som bidrag desto bättre! Hitta oss på vår: Instagram & Facebooksida.
 

Hur fungerar era samarbeten med välgörenhetsorganisationerna?

Alla våra smycken säljs till förmån för olika organisationer. Vi har valt att skänka minst 10 % av intäkterna (ex moms) till olika organisationer. Ibland går en större del som bidrag. Vi strävar mot att skänka så mycket vi kan. De organisationer vi har som förmånstagare har vi avtal med. Bidragen sammanställs och betalas in två gånger om året. Här kan du läsa mer om våra insamlingar.
 

 For information in english

Do you have any questions about our products? You can reach us by our e-mail address: info@christyle.se.


Blev din fråga inte besvarad här? Skicka då gärna ett mail till info@christyle.se så svarar vi inom kort.

Drift & produktion: Wikinggruppen